Malmö balettförening tipsar

Tips om events som är på gång den närmaste tiden, för stora och små.

• Filmen Nötknäpparen och de fyra världarna. Barnfilm..
  • La Bayadére Live från Bolsjoj, på biografen Spegeln, 2019-01-20 kl. 16:00. Föreningens medlemmar betalar endast 180 kr. Anmälan senast 10 januari till Ea Werngren; ea.werngren@gmail.com / 070 24 83 935. Pengarna betalas till föreningens bg. Se utskick.
  • För föreningens medlemmar: Event med Jonas Kåge; dansare, koreograf och balettchef. 20 januari kl. 12:00 berättar Jonas om sitt balettliv. Var? Victoria Park i Limhamn, Kalkstensv. 11B. Efteråt erbjuds kaffe/ te och trevligt samkväm. Eventet kostar 100 kr. Anmälan senast den 12 januari till Ea Werngren.
  • Teatermuséet i Malmö visar en utställning; Mamö Stadsteaters Balett 1944-1994 under perioden 19 januari – 14 april. Malmö Balettförening erbjuder en special-visning för sina medlemmar den 2019-02-17 kl. 16:00. Eventet är gratis för medlemmar.
  • Operavision: Törnrosa av Tchaikovsky. Finlands nationalbalett. Tillgänglig t om 31 januari. https://operavision.eu